בנק רוצה לסגור סניף, חברת הרכבת הקלה צריכה לסגור רחוב שלם כדי לחפור מנהרה, או העירייה רוצה להפוך גינה לחניון ציבורי…
הם יכולים. זו סמכותם.
אבל בשנים האחרונות מתברר שכל החלטה כזו נוגעת בקבוצות שונות של בעלי עניין. חלקן חושב שיישום החלטות כאלה יגרום לו עוול משווע (אימהות שהתרגלו להיפגש בגינה, קשישים שגרים על יד סניף הבנק ופתאום הסניף נעלם להם, או חנויות לאורך הכביש הסגור שיאבדו לקוחות).
כל אלה קבוצות שיש להתחשב בדעתם בתהליך קבלת ההחלטות. זאת כדי לא להימצא במלחמות מיותרות כמו תביעות, הפגנות, פגיעה בתדמית המותג דרך הרשתות החברתיות או התקשורת וכדומה.
גופי ממשל וגם חברות מסחריות שונות מבינות שכדי לקבל החלטות אסטרטגיות, לחוקק חוקים ולהוביל תהליכים כדאי להקשיב ולנהל שיח משתף עם מגוון רחב של קבוצות עניין. שיח שעיקרו שקיפות, פתיחות ותקשורת ישירה במעגלי הקהילה שמצד אחד יתרום להחלטה יותר טובה שגם מאמצת את הקבוצות המושפעות ממנה.
מי הם בעלי העניין? כולם!
ראשי רשויות, נציגי משרדי ממשלה, חברות, תעשיינים ועסקים, עמותות וארגונים אזרחיים, אנשי אקדמיה ומומחים וכמובן קבוצות שונות בציבור.
פרויקטים שלנו לדוגמא:
- עבור משטרת ישראל: בנית אמון בין המשטרה לחברה הערבית
- עבור משרד ראש הממשלה: שיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל
- עבור עירית ירושלים: שילוב חרדים בשוק העבודה
- עבור משרד התחבורה: הנגשת תחבורה ציבורית לבעלי מוגבלויות
- עבור השרות הלאומי האזרחי : תוכנית אסטרטגית של השרות הלאומי האזרחי
- עבור משרד הבריאות: פרויקט “חוסן ושחיקה” בקרב 180 אלף עובדי המשרד ברחבי הארץ
מתודולוגיות וכלי השיתוף:
- מפגשי הסברה
- סיורי שטח
- שולחנות עגולים
- שיתוף מקוון
- קבוצות מיקוד און ליין ואוף ליין
- ראיונות עומק
- סקרים ‘פנים אל פנים’ / בפאנל אינטרנטי / טלפוניים